Valmista terveellinen ja ravitseva aamiainen helposti

Valmista terveellinen ja ravitseva aamiainen helposti

Aamiainen on ehdottomasti päivän tärkeimpiin kuuluva ateria ja aamiaisen kannattaa olla terveellinen, runsaskuituinen ja paljon vitamiineja sisältävä, jotta päiväsi sujuu hyvin. Terveellinen aamiainen on onneksi helppo valmistaa, joten voit syödä terveellisesti mahdollisimman usein, toivottavasti joka päivä. 

Terveellisen aamiaisen voi valmistaa lukemattomilla eri tavoilla, joten voit syödä terveellisesti joka päivä niin halutessasi. Tämän ansiosta onkin mahdollista syödä joka aamu eri tavalla, niin ettei kyllästy syömään jatkuvasti samaa ruokaa. 

Vähennä sokerin määrää

Saamme ruoasta valtavasti sokeria ja sokerin määrää kannattaa pyrkiä vähentämään mahdollisuuksien mukaan. Onneksi sokerittomia vaihtoehtoja on olemassa kokoajan enemmän ja enemmän ja niitä kannattaa hyödyntää vähentääkseen sokerin määrää. Voit myös vähentää tietoisesti lisäämäsi sokerin määrää esimerkiksi pikkuhiljaa totutellen, jolloinka voit aina laittaa vähemmän ja vähemmän, ilman että varsinaisesti huomaat eroa entiseen.

OBH Nordica kahvinkeittimen avulla saat nopeasti hyvää kahvia aamulla ja esimerkiksi juuri kahviin lisäämääsi sokerin määrää voit kokeilla vähentää pikkuhiljaa, jonka jälkeen et välttämättä tarvitse kuin ihan pienen ripauksen sokeria, jos sitäkään. Iittala kahvikupit ovat juuri sopivan kokoisia, eivät liian isoja, jotta saat sopivan, vielä terveyden kannalta hyvän kokoisen annoksen kahvia aamulla. 

Lisää hedelmien vihannesten ja kasvisten määrää

Kaikkea vitamiinipitoista kasvista on yleensä hyvä lisätä lautaselle ja hedelmät, vihannekset ja kasvikset ovat isossa osassa terveellistä syömistä. Aina ei tarvitse pelkästään vähentää epäterveellisiksi koettuja ruoka-aineita, vaan välillä hyvän olon aikaansaamiseksi voi riittää hedelmien ja kasvisten lisääminen lautaselle. 

Vitamiinien saaminen voikin olla isossa roolissa hyvinvoinnin kannalta ja varsinkin vähän hedelmiä syöville C-Vitamiinin vähäinen saanti voi näkyä jaksamisessa. Kannattaa siis kokeilla hedelmää tai kahta aamiaisella, joka aamu. Hedelmät voivat olla edullinen keino piristää päivää.